الناز خاوری
07 آبان 1402

انواع خریداران B2b

0 دیدگاه
آموزش رایگان
Rate this post

انواع خریداران B2b

انواع خریداران B2b می توانند مشاغل غیرانتفاعی یا انتفاعی باشند. برای کمک به شما در دریافت ایده بهتر از انواع مختلف مشتریان تجاری در بازارهای B2B، آنها را در چهار دسته اصلی قرار داده ایم: تولیدکنندگان، فروشندگان، دولت ها و مؤسسات. کسب‌وکارها و محصولاتی در ادامه بیان می شود، تعمیم‌های گسترده‌ای هستند که به شما کمک می‌کنند در مورد بازارهای مختلفی که محصولات در آن‌ها می‌توانند فروخته شوند فکر کنید تا بتوانید انواع خریداران B2b را شناسایی کنید.

علاوه بر این، همه محصولاتی که یک شرکت خریداری می کند، دارای طیف مختلفی است. به عنوان مثال، رستوران زنجیره ای، مقدار زیادی کاغذ توالت، دستمال، کیف، لباس کارمندان و غیره می خرد. تقریباً هر محصولی که من و شما استفاده می کنیم احتمالاً برای یک یا چند هدف تجاری (تلفن های همراه و خدمات تلفن همراه، انواع مختلف محصولات غذایی، لوازم اداری و غیره) استفاده می شود.

1- تهیه کنندگان

تولیدکنندگان شرکت هایی هستند که کالاها و خدماتی را خریداری می کنند که آنها را به محصولات دیگر تبدیل می کنند. این نوع از انواع خریداران B2b شامل تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات می شوند. رستوران های اطراف محوطه دانشگاه، دندانپزشک، پزشک و سالن خالکوبی محلی نیز همینطور هستند. همه این مشاغل برای تولید کالاها و خدماتی که ایجاد می کنند باید محصولات خاصی را خریداری کنند.

2- فروشندگان

نمایندگی‌های فروش شرکت‌هایی هستند که کالاها و خدمات تولید شده توسط شرکت‌های دیگر را بدون تغییر مادی به فروش می‌رسانند. آنها شامل عمده فروشان،وارد کنندگان، دلالان و خرده فروشان در انواع خریداران B2b هستند. Walmart و Target دو خرده فروش بزرگ هستند که با آنها آشنا هستید. عمده فروشان، دلالان و خرده فروشان بزرگ قدرت بازار زیادی دارند. اگر بتوانید آنها را وادار به خرید محصولات خود کنید، فروش شما می تواند به طور تصاعدی افزایش یابد.

انواع خریداران B2b

3- دولت ها

آیا می توانید بزرگترین خریدار کالا و خدمات در جهان را حدس بزنید؟ این دولت ایالات متحده است. هر چیزی را که می توانید تصور کنید، از کاغذ و دستگاه فکس گرفته تا تانک و سلاح، ساختمان ها، توالت های ناسا (اداره ملی هوانوردی و فضایی)، خدمات ساخت بزرگراه، و خدمات پزشکی و امنیتی را خریداری می کند.

دولت های ایالتی و محلی نیز مقادیر زیادی از محصولات را خریداری می کنند. آنها با شرکت هایی قرارداد می بندند که انواع خدمات از حمل و نقل تا جمع آوری زباله را به شهروندان ارائه می دهند. (البته دولت‌ها، استان‌ها و محلات خارجی نیز همین‌طور هستند.) بازارهای تجاری به دولت (B2G)، یا زمانی که شرکت‌ها به دولت‌های محلی، ایالتی و فدرال می‌فروشند، یک فرصت فروش عمده، حتی برای فروشندگان کوچک‌تر است.

4- موسسات

بازارهای نهادی شامل سازمان‌های غیرانتفاعی مانند صلیب سرخ، بیمارستان‌ها، سازمان‌های خیریه، کالج‌های خصوصی، باشگاه‌های مدنی و غیره است. مانند دولت و سازمان های انتفاعی، آنها مقدار زیادی از محصولات و خدمات را خریداری می کنند. پایین نگه داشتن هزینه ها برای آنها اهمیت ویژه ای دارد. هرچه هزینه آنها کمتر باشد، افراد بیشتری می توانند خدمات خود را ارائه دهند.

یک بازاریاب هوشمند B2B به تمام بازارهایی که ذکر کردیم نگاه می کند تا ببیند آیا آنها فرصت های بالقوه را نشان می دهند یا خیر. البته صلیب سرخ هیچ استفاده ای برای جت جنگنده نخواهد داشت. با این حال، شرکتی که دستمال توالت تولید می کند، ممکن است بتواند آن را هم به صلیب سرخ و هم به یک دولت عرضه کند. فرصت های B2B در خارج از کشور و بازارهای آنلاین B2B نیز می توانند با موفقیت دنبال شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود راهنمای تخصصی واژگان صادرات

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
preloader