الناز خاوری
06 آبان 1402

تعریف بازاریابی B2B در صادارات

0 دیدگاه
آموزش رایگان
Rate this post

تعریف بازاریابی B2B

همانطور که از نام آن پیداست، بازاریابی B2B به بازاریابی محصولات یا خدمات به سایر مشاغل و سازمان ها اشاره دارد. چندین تمایز کلیدی از بازاریابی B2C دارد که به سمت مصرف کنندگان است. در یک مفهوم گسترده، محتوای آن نسبت به B2C اطلاعاتی تر و ساده تر است، به این دلیل که تصمیمات خرید تجاری، در مقایسه با تصمیمات مصرف کنندگان، بیشتر بر اساس تأثیر حاشیه درآمد و سود است. بازگشت سرمایه (ROI) به ندرت برای افراد روزمره مورد توجه قرار می گیرد – حداقل از لحاظ پولی – اما تمرکز اصلی برای تصمیم گیرندگان شرکتی است.

هنگام فروش به شرکت‌های دیگر، به یاد داشته باشید که بازاریابی B2B شامل ملاحظات و بهترین شیوه‌هایی است که با موارد مرتبط با بازاریابی برای مصرف‌کنندگان فردی (B2C) متفاوت است. به عنوان مثال، مشتریان B2B عموماً به دنبال محصولات و خدماتی هستند که در عین اجتناب از سرمایه‌گذاری با شانس بازدهی پایین، به درآمد بهتری کمک کنند. با توجه به اینکه مشاغل ممکن است مسئول حقوق و دستمزد و سایر هزینه های تجاری بزرگ باشند، ممکن است برای مشتریان آن بیشتر از B2C در خطر باشد، بنابراین هنگام بازاریابی، باید این تفاوت را در نظر داشته باشید.

هدف از بازاریابی B2B این است که سایر مشاغل را با نام تجاری شما، ارزش محصول یا خدمات شما آشنا کرده و آنها را به مشتری تبدیل کند.

بازاریابی B2B جزئی از مفهوم صادرات

صادرات نمونه ای از فعالیت تجاری است که دربرگیرنده بازاریابی B2B است. مشتریان صادراتی سایر عمدتا کسب وکارها هستند، نه مصرف کنندگان فردی. بنابراین، تمام تلاش های بازاریابی صادراتی را می توان به عنوان B2B طبقه بندی کرد. بازاریابی B2B با رشد بازار آن اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. آمارها تا سال 2024 افزایش 69 درصدی در هزینه های تبلیغات B2B را پیش بینی می کند. بازاریابان این حوزه تا سال 2024 79 درصد بیشتر از سال 2020 برای فناوری بازاریابی هزینه خواهند کرد.

همانطور که بحث شد، رابطه بین یک شرکت و مخاطبان هدف آن بر تمام فعالیت های بازاریابی تأثیر می گذارد. بنابراین نوع مخاطب هدف (کسب و کار در مقابل مصرف کننده) بازاریابی را دسته بندی می کند. برای تاکید بیشتر، اجازه دهید آن را به سادگی بیان کنیم:

مشتری یک تجارت است = بازار B2B = بازاریابی B2B

مشتری یک مصرف کننده است = بازار B2C = بازاریابی B2C

مانند سایر بازاریابی ها، بازاریابی B2B نیز با هدف ایجاد ارزش برای مشتری و کسب و کار شما است. هدف تبدیل این ارزش به سرنخ ها، فرصت های فروش و گردش مالی است.

بازاریابی B2B یک اصطلاح مدرن است که گاهی اوقات بازاریابی صنعتی نامیده می شود. بازاریابی برای شرکت های دیگر در طول انقلاب صنعتی در قرن 18 آغاز شد. قدیمی ترین نمونه بازاریابی محتوا مربوط به سال 1985 است. مانند بازار صنعتی، این بازاریابی  نیز توسعه یافته است. بازاریابی کسب و کار مدرن امروزی خودکارتر و در عین حال شخصی تر از همیشه است. ابزارهای MarTech (بازاریابی + فناوری) به طور تصاعدی رشد می کنند. بازاریابان B2B به راه نجات شرکت شما تبدیل شده اند. و بازاریابی همچنان یک موضوع استراتژیک است. بیشتر از همیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود راهنمای تخصصی واژگان صادرات

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
preloader