بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار هرگز آسان تر یا پیچیده تر نبوده است. پیشرفت سریع ابزارهای دیجیتال و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانع ورود، هزینه و عدم قطعیت رویکردهای بازاریابی برای مشاغل کوچک را کاهش داده است. اما این تغییر همچنین مجموعه ای گیج کننده از گزینه ها و راه هایی برای سنجش موفقیت ایجاد کرده است. راه اندازی کمپین مناسب در زمان مناسب به شما کمک می کند تا مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید. در اینجا مروری بر بازاریابی دیجیتال و مزایا، رویکردها و مشکلات آن ارائه خواهیم کرد. در ادامه بخوانید تا بیاموزید که چگونه می توانید از تلاش های بازاریابی دیجیتال خود بهترین استفاده را ببرید.
فهرست مطالب
بازاریابی دیجیتال چیست؟ دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح گسترده است که همه انواع بازاریابی انجام شده در اینترنت را در بر می گیرد. به تبلیغات اینترنتی، مشارکت در رسانه های اجتماعی، ایمیل، خبرنامه های دیجیتال و بازاریابی تأثیرگذار فکر کنید. بازاریابی دیجیتال از ابزارهایی مانند موتورهای جستجو، تجزیه و تحلیل، نرمافزار زمانبندی اجتماعی و رباتهای گفتگو برای استفاده از کانالهای دیجیتال مختلف برای دستیابی به مشتریان جدید استفاده میکند.
بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که دامنه دسترسی خود را بسیار بیشتر از آنچه با تلاش های بازاریابی سنتی امکان پذیر است گسترش دهید و با مخاطبانی که در سراسر جهان هستند ارتباط برقرار کنید. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه می توانید با بازاریابی دیجیتال انجام دهید.
استراتژیهای بازاریابی سنتی به شما کنترل نسبتاً محدودی بر اینکه چه کسی با تبلیغ یا پیام شما درگیر است، میدهد. شما می توانید یک تبلیغ تلویزیونی را در برنامه خاصی قرار دهید که مخاطبان شما تمایل به تماشای آن دارند. یا پیام شما را در مجله ای که تمایل به خواندن آن دارند قرار دهید. این استراتژی همچنان به پرتاب اسپاگتی به دیوار است.
بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که بسیار هدفمندتر باشید. میتوانید مخاطب خاصی را شناسایی کنید و پیام خود را مستقیماً در فیدهای رسانههای اجتماعی یا صندوقهای ایمیل آنها ارسال کنید.
اگر یک کسب و کار کوچک با بودجه کمی هستید، بازاریابی دیجیتال کلید شما برای رقابت با کسب و کارهای بزرگ است. بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است و بازگشت سرمایه (ROI) بالایی به شما می دهد. شما می توانید بسیاری از این بازاریابی را به صورت رایگان یا ارزان با استفاده از حساب های رسانه های اجتماعی و ایمیل انجام دهید.
حتی اگر برای تبلیغات دیجیتال پول پرداخت میکنید، میتوانید دادههایی را در مورد مشارکت مخاطب در زمان واقعی جمعآوری کنید که میتواند راهنمایی کند که کجا سرمایهگذاری بیشتری کنید و کجا عقب نشینی کنید. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که به طور مداوم استراتژی خود را تغییر دهید تا اثربخشی را به حداکثر برسانید و در عین حال هزینه را به حداقل برسانید.
یادگیری و استفاده از تکنیک های آن بسیار آسان است، به این معنی که می توانید با پاسخگو بودن، زیرک بودن و استفاده از مخاطبان خود به برتری دست پیدا کنید. نکته: شرکتهای بزرگ اغلب با چابکی مشکل دارند، بنابراین شما در اینجا دست بالا را دارید.
حتی جنبههای پیچیدهتر بازاریابی دیجیتال مانند سئو، تجزیه و تحلیل و هزینههای تبلیغات دیجیتال را میتوان توسط کسبوکارهایی که کارکنان زیادی یا بودجه زیادی پشت سر خود ندارند، تسلط یافت.
بازاریابی دیجیتال به این معنی است که برای آمار بازدیدکنندگان تبلیغ خود دیگر حدس نزنید. در عوض، بینشهای مبتنی بر داده را در زمان واقعی دریافت میکنید که یک مزیت بزرگ نسبت به بازاریابی سنتی است. تجزیه و تحلیل میتواند تعداد بازدیدها، اشتراکگذاریها، بازدیدها، کلیکها و زمان مشاهده را اندازهگیری کند و به شما بگوید که کدام یک از تلاشهای بازاریابی شما برای مخاطبان شما مؤثرتر است. میتوانید اطلاعاتی در مورد اینکه کدام کانالها، زمانبندی، پیامها و تصاویر به خوبی کار میکنند و کدامها نه، جمعآوری کنید.