مدیریت اطلاعات در هنگام فروش خدمات از طریق تجارت الکترونیک نقش مهمی ایفا می کند. اگر میخواهیم محصولمان رقابتی باشد و بر مضرات حضور آنلاین و تراکنشهای آنلاین غلبه کند، وبسایت ما باید واضح، مختصر و مرتباً بهروز شود.
هدف دستیابی به یک زنجیره ارزش موثر است و پردازش اطلاعات یک مرحله اساسی برای ارزش افزودن به محصول است. باید جریان دائم و به روز اطلاعات وجود داشته باشد و بالاترین امنیت برای کاربران تضمین شود. ساختار و مطالب با کیفیت باید ارائه شود و ناوبری کاربران باید آسان باشد تا تجربه مثبتی داشته باشند.
امکان های مختلفی برای تبادل اطلاعات از طریق شبکه وجود دارد که عبارتند از :
برای یک مدل تجارت الکترونیک موفق از نظر توزیع و تولید، زنجیره تامین باید بهبود یابد. ارتباطات سریع و ارزان و همچنین تعامل کامل بین شرکت ها و کاربران ضروری است. دسترسی مستقیم به اطلاعات در زنجیره تأمین الکترونیکی مهم است و بر جنبههایی مانند:
تجزیه و تحلیل خوب و سازماندهی موثر زنجیره تامین منجر به بهینه سازی منابع، مزایا و منافع شرکت می شود.