فهرست مطالب
کانال بازاریابی رسانه ای است که شما از آن برای پیدا کردن مخاطبان هدف خود استفاده می کنید. انواع کانال های بازاریابی آفلاین، آنلاین و ترکیبی برای انتخاب وجود دارد. انتخاب کانال مناسب به گروه هدف شما و سفر مشتری آنها بستگی دارد.
همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده شد، طرح بازاریابی دارایی ها و کانال ها را ترکیب می کند. در طول مرحله تجزیه و تحلیل، می بینید که رقبای شما از کدام کانال استفاده می کند و مخاطبان خود را کجا پیدا می کند. کانال های متعددی در رویکرد بازاریابی متقابل استفاده می شود. مدیریت کانال های ارتباطی، کانال های بازاریابی را تجزیه و تحلیل، تصمیم گیری، مدیریت و ارزیابی می کند.
ما در مورد این صحبت کردهایم که چگونه مشتریان B2B بر تخصص متمرکز شدهاند که بر اساس منطق و تمایل به تحصیل میشوند. کدام ابزار بازاریابی بهتر از بازاریابی محتوای B2B می تواند این اولویت ها را برآورد کند؟
در حالی که یک استراتژی بازاریابی روابط عمومی سنتی، روزانه مصرف کننده را با مطالب تبلیغاتی قطع می کند، استراتژی بازاریابی محتوا اطلاعات ارزشمندی را اضافه می کند و به مصرف کننده اطلاع می دهد – این دقیقا همان چیزی است که مشتریان B2B به دنبال آن هستند. فرمت های محتوای B2B عبارتند از:
تقریباً همه (99٪) ایمیل خود را روزانه چک می کنند و ایمیل ها را به استراتژی بازاریابی محتوا برای 81٪ از بازاریابان B2B تبدیل می کنند. این آمار بر اهمیت ایمیل ها تاکید دارد.
بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از قوی ترین کانال ها برای بازاریابی B2B برجسته است. این می تواند به طور مداوم ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند، در حالی که مقرون به صرفه و کاربر پسند است. مهمترین مزیت ایمیل مارکتینگ در کنترل شما بر کانال – رسانه متعلق به شما – نهفته است.
به طور مفصل در اینجا راجع به ایمیل مارکتینگ گفته ام.
قابل انکار نیست بازاریابی دیجیتال برای بازاریابی B2B حیاتی است.
بیش از 80 درصد از خریداران قبل از خرید از یک وب سایت بازدید می کنند. یک مشتری مدرن قبل از اولین تماس شخصی با فروش، به خوبی آگاه است. اکثر مردم خود را به صورت آنلاین آموزش می دهند. گوگل در هر ثانیه بیش از 100000 جستجو را پردازش می کند.
وب سایت شما در مرکز همه چیز قرار دارد. وب سایت شرکت مرکز دیجیتال شماست و تمامی فعالیت های بازاریابی را هدایت می کند. ظاهر دیجیتال شما از نام تجاری شما پشتیبانی می کند، آگاهی را افزایش می دهد، به گروه هدف شما اطلاع می دهد، بستری برای تعامل است، سرنخ ایجاد می کند و کاربران می توانند در فروشگاه تجارت الکترونیک B2B شما خرید کنند.
رسانه های اجتماعی ابزاری فوق العاده قدرتمند برای ایجاد آگاهی از برند، دادن شخصیت آنلاین به شرکت و انسانی کردن کسب و کار شما هستند. این عوامل برای ارتباط با مشتریان بالقوه ضروری هستند.
به طور خلاصه، هیچ راهی برای اجتناب از رسانه های اجتماعی برای بازاریابان B2B وجود ندارد. زمان هایی که بازاریابی رسانه های اجتماعی فقط در B2C مورد استفاده قرار می گرفت، مدت هاست گذشته است. صدای اجتماعی منحصر به فرد خود را ایجاد کنید. معتبر، صادق و سرگرم کننده باشید. در عین حال، شما بر ایجاد ارزش برای شرکت و مخاطبان خود تمرکز می کنید.
رویدادهای صنعتی، نمایشگاه ها، کنگره ها و نمایشگاه های تجاری هنوز یک کانال بازاریابی رایج در B2B هستند. درآمد بازار نمایشگاه تجاری B2B در سراسر جهان در سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 میلیارد دلار رسید. طبق آمار Statista، انتظار می رود در سال 2026 به سطح قبل از همه گیری 4 میلیارد دلار کاهش یابد.