الناز خاوری
06 آبان 1402

تفاوت بازاریابی B2B با B2C

0 دیدگاه
آموزش رایگان
Rate this post

تفاوت بازاریابی B2B با B2C

تفاوت بازاریابی B2B با B2C کلید درک تسلط شما بر بازاریابی است. شما اکنون که پاسخ این سوال را می دانید “بازاریابی B2B چیست؟” باید به تفاوت بازاریابی B2B و B2C توجه کنید. ما قبلاً در مورد عوامل متمایز بازاریابی B2B در مقابل بازاریابی B2C بحث کرده ایم. B2B در یک بازار تجاری بین دو شرکت اتفاق می افتد، در حالی که B2C در بازار مصرف اتفاق می افتد.

اما چرا این مهم است؟

ماهیت کالاهای B2B با کالاهای مصرفی متفاوت است، همانطور که مکانیسم های بازار نیز متفاوت است. مشهودترین چیز مشتریان هستند. فروش به یک فرد یک چیز است، اما فروش به یک شرکت دیگر داستان کاملاً متفاوتی است.

 

تفاوت ها و شباهت بین بازاریابی B2B و B2C

بین این دو رشته بازاریابی تفاوت هایی وجود دارد. برخی ادعا می کنند که ما همه انسان هستیم. بنابراین، کافی است ادعا کنیم که تمام بازاریابی، بازاریابی «انسان به انسان» یا «H2H» است. از این منظر به قضیه نگاه کنید: ما همه انسان هستیم. درست است، اوکی. همه ما لباس می پوشیم. درست است، اوکی. کافی است کت و شلوار را به همان شیوه بیکینی به بازار عرضه کنید. اشتباه است؛

تفاوت بازاریابی B2B با B2C

اگرچه مکانیسم های مشابه در هر دو مورد به بازاریابی شما کمک می کند، هنوز رویکرد متفاوتی برای آن وجود دارد. تفاوت های کلیدی زیادی بین بازاریابی B2B و B2C وجود دارد، اما مهم ترین آنها مخاطبانی هستند که آنها را هدف قرار می دهند:

  • بازاریابی B2C مخاطبانی از مصرف کنندگان فردی مانند من و شما را هدف قرار می دهد که به خرید محصولات یا خدمات به جای یک شرکت علاقه مند هستند. شرکت‌های B2C به نیازها، علایق و چالش‌های روزمره افراد نگاه می‌کنند که اغلب بر اساس یک میل یا هوس خرید می‌کنند نه اینکه منتظر بررسی حقایق باشند یا ROI مورد انتظار ارائه شود. نمونه‌هایی از محصولات B2C هر چیزی است که در یک مرکز خرید موجود است، از خمیر دندان گرفته تا تی‌شرت.

 

  • بازاریابی B2B به افراد یا گروه هایی می فروشد که به دنبال حل مشکل در شرکت خود هستند. نمونه هایی از محصولات B2B هر چیزی است که راه حلی برای یک چالش ارائه می دهد، مانند نرم افزار اتوماسیون فروش که جستجوی B2B را آسان تر می کند. قیف‌های بازاریابی B2B و قیف‌های فروش بسیار طولانی‌تر هستند، زیرا تصمیم‌گیرندگان بیشتری وجود دارند که همگی در تصمیم نهایی خرید نظر دارند.

برای یک نمای کلی، ما برخی از معیارهای معمولی و تعیین کننده بازار را با هم مقایسه شده است:

هر چند به همان اندازه که با هم تفاوت دارند، B2B و B2C نیز از بسیاری جهات تلاقی می کنند. در حالی که پاپین لوازم اداری را به افراد از راه دور یا خوداشتغال می فروشد، آنها فضاهای اداری شرکت ها و لوازم مارک دار را نیز طراحی می کنند. از طرف دیگر، Printful نه تنها انجام سفارش و انبارداری را به مشاغل ارائه می دهد. آنها همچنین سفارشات چاپ تجارت الکترونیک را برای افراد تکمیل می کنند.

همانطور که مخاطبان بازاریابی B2B و B2C می توانند متمایز باشند، بازاریابان B2B همیشه می توانند از کمپین های B2C نیز بیاموزند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود راهنمای تخصصی واژگان صادرات

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
preloader