فروش صادراتی با اینستاگرام یک مهارت کلیدی برای صادرکننده است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در جهان است. همچنین یک ابزار قدرتمند برای فروش صادراتی است، زیرا به شما امکان میدهد موجودی خود را به نمایش بگذارید، برند خود را بسازید و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. اما چگونه می توانید از اینستاگرام برای افزایش فروش و رشد کسب و کار خود به طور موثر استفاده کنید؟ در اینجا چند نکته و بهترین روش ها برای کمک به شما در شروع کار فروش صادراتی با اینستاگرام آورده شده است.
فهرست مطالب
اولین قدم برایفروش صادراتی با اینستاگرام ، ایجاد یک حساب کاربری تجاری است که به شما امکان می دهد به ویژگی هایی مانند اطلاعات بینش، تبلیغات، خرید و دکمه های تماس دسترسی داشته باشید. یک حساب تجاری همچنین به شما کمک می کند تا اعتبار و حرفه ای بودن خود و همچنین موقعیت و ارزش پیشنهادی خود را ایجاد کنید. مطمئن شوید که بیوگرافی خود را با اطلاعات مرتبط، مانند موقعیت مکانی، وب سایت، شماره تلفن و یک شعار جذاب پر کنید.
گام بعدی ارسال محتوای باکیفیت است که موجودی، تخصص و شخصیت شما را به نمایش بگذارد. برای جلب توجه و جلب توجه میتوانید از انواع تصاویر مانند عکس، فیلم، داستان و پخش زنده استفاده کنید. علاوه بر این، زیرنویسها، هشتگها و لیبلها میتوانند برای افزایش دید و تعامل شما مورد استفاده قرار گیرند. نمونههایی از محتوایی که میتوانید پست کنید شامل نظرات و نظرات مشتریان، لحظات پشت صحنه ، نکاتی در مورد نگهداری و تامین کالا، ویژگیهای جدیدترین مدلها و پیشنهادات شما، و مسابقات و هدایا میشود. همه اینها به دنبال کنندگان شما کمک خواهد کرد!
مرحله سوم تعامل با مخاطبان است که به شما در ایجاد اعتماد، وفاداری و ارتباط کمک می کند. شما میخواهید به نظرات، پیامها و اشارهها پاسخ دهید. همچنین مکالمهها را آغاز کرده و سؤال بپرسید. شما همچنین میخواهید سایر حسابهای موجود در حوزه خود مانند اینفلوئنسرها، وبلاگنویسان و رسانهها را دنبال کنید، لایک کنید و در مورد آنها نظر بدهید. این به شما کمک می کند شبکه خود را گسترش دهید و به مشتریان بالقوه جدید دسترسی پیدا کنید.
4- از داستان ها و نکات برجسته استفاده کنید.
مرحله چهارم استفاده از Stories و Highlights است که ویژگی های کوتاه مدت و دائمی هستند که به شما امکان می دهند محتوای پویا و تعاملی بیشتری را به اشتراک بگذارید. استوری ها پست های زودگذری هستند که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند، اما می توانند به عنوان هایلایت در Profile شما ذخیره شوند. هایلایت مجموعهای از داستانها هستند که میتوانند بر اساس موضوع سازماندهی شوند، مانند تازه واردها، داستانهای مشتری یا پرسشهای FAQ.
از طریق داستانها و Highlights، میتوانید موجودی خود را در عمل نشان دهید، بازخورد و ارجاعهای مشتریان را به اشتراک بگذارید. معاملات و تبلیغات انحصاری ارائه دهید، نظرسنجیها و آزمونها را برای دریافت بازخورد و بینش انجام دهید. همچنین رویدادهای زنده و جلسات Q&A را به اشتراک بگذارید.
گام پنجم همکاری با دیگران است که به شما کمک می کند تا از قدرت شفاهی و اثبات اجتماعی بهره ببرید. میتوانید با اینفلوئنسرها، بلاگرها، رسانهها یا سایر کسبوکارها در حوزه خود شریک شوید تا محتوایی با نام تجاری مشترک ایجاد کنید، مانند نظرات یا هدایا. همچنین میتوانید مشتریان خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و شما را در پستهای خود تگ کنند که این امر باعث افزایش اعتبار و اعتبار شما میشود.
مرحله ششم و آخرین مرحله تجزیه و تحلیل و بهینه سازی عملکرد اینستاگرام به منظور سنجش نتایج و بهبود استراتژی است. ویژگی اطلاعات آماری در حساب کسب و کار شما میتواند برای ردیابی معیارهایی مانند دسترسی، تعداد بازدیدها، تعامل و تبدیلها استفاده شود. علاوه بر این، ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، فیسبوک پیکسل یا خرید اینستاگرام میتوانند برای ردیابی ترافیک وبسایت، فروش و درآمد استفاده شوند.
از این داده ها می توان برای تشخیص اینکه کدام محتوا بهترین عملکرد را دارد و تکرار آن و همچنین آزمایش انواع مختلف محتوا، زیرنویس ها، هشتگ ها و برچسب ها استفاده کرد. همچنین میتوانید زمان های پستهای مختلف را آزمایش کنید و در عین حال بودجه و اهداف خود را برای تبلیغات تنظیم کنید. در نهایت، این داده ها به شما کمک می کند تا در مورد مخاطبان خود و ترجیحات آنها بیشتر بدانید.