چالش اصلی صادرات یکی از عوامل کلیدی است . همهگیری کووید باعث ایجاد تغییراتی در سبک زندگی نسلها شد که بر نحوه زندگی، کار، غذا خوردن و خرید ما تأثیر گذاشت.
فهرست مطالب
حجم در حال حاضر ثابت است، با این حال همه شرکتها با فشارهای تورمی بیسابقهای مواجه هستند که چارچوب قیمتگذاری و حاشیه ما را دوباره تعریف میکنند. کسب و کارها با نوآوری رشد می کنند، اما در نهایت جریان نقدینگی سلامت و جهت کسب و کار ما را تعیین می کند. در اینجا مقابله با 4 چالش اصلی صادرات سال 2023 که امروز بر توسعه بین المللی تأثیر می گذارند را بررسی می کنیم.
خرده فروشان نمی توانند چیزی را که در انبار موجود نیست بفروشند. شش هفته دیگر برای توزیع کنندگان خارج از کشور به عنوان سفارش ایمنی در نظر گرفته نمی شود. بیشتر استراتژیهای موفقیت صادرات، شامل توزیعکنندگانی است که موقعیتهای موجودی طولانیتری را در برخی موارد تا شانزده هفته در اختیار میگیرند(موجودی کالا).
این به توزیعکنندگان اجازه میدهد تا زمانی که سایرین موجودی ندارند، بهعنوان ( Super Suppliers) با موجودیهای خود مزیت رقابتی ایجاد کنند. این یکی از موثرترین بخش های خرید و صادرات خارجی می باشد که به سبب پاسخگویی سریع تامین کننده موجب خوش نامی آن برند در سطح بازارهای جهانی می باشد. نقش ما در زنجیره تامین صادرات حائز اهمیت است(نادیده نگیرید)!
مهمترین تاریخ برای صادرات و فروش خارجی در هر صنفی زمان سال نو میلادی می باشد. همانطور که بحث شد، تعادل ظریفی برای مدیریت حاشیه بین کارخانه و قفسه فروش مشتری خارجی وجود دارد: مالک برند، توزیع کننده، خرده فروش و تبلیغات. همه شرکتکنندگان در ارائه یک قیمت «ارزش منصفانه» به مصرفکنندگان علاقه دارند که واقعیت بازار را منعکس کنند، اما از شوک برچسب افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت در شلف فروشگاه ها، نسبت به سال گذشته اجتناب میکنند.
توزیع کنندگان به راه حلی اشاره می کنند که در آن انعطاف پذیری وجود دارد. این میتواند شامل سناریویی باشد که در آن یک تولیدکننده افزایش قیمت را چند ماه به تعویق میاندازد، یک توزیعکننده مقداری حاشیه ناخالص را قربانی میکند، و تاجر موافقت میکند که از سود یک پنی محافظت کند، اما حاشیه کمتری را در نظر بگیرد.
هزینه های تبلیغاتی یک متغیر کلیدی است، زیرا بسیاری از توزیع کنندگان وجوه تبلیغاتی را برای جبران یا به تاخیر انداختن افزایش قیمت در نظر می گیرند( تبلیغات بخشی از سود کالا رابه همراه دارد.) و در قیمت شلف محصولات شما در 1 ژانویه چقدر خواهد بود؟
من طرفدار آن هستم که سرمایهگذاری بر روی یک مدیر محلی ممکن است اولویت سرمایهگذاری بالاتری نسبت به افزایش بودجه بازاریابی در کشور تولید یا تامین کالا داشته باشد. برای موفقیت در بازارهای بین المللی، باید یک نماینده داخل کشور استخدام کنید که به مسائل بازار اشراف داشته باشد. علاوه بر این، لطفاً یک متخصص محلی را به عنوان مدیر خود انتخاب کنید، نه فردی از کشور شما که در خارج از کشور زندگی می کند. در عین حال او نیز باید تازه شروع به بررسی اوضاع و رقبا و هم زیستی در محیط جدید کند. این بخش از تیم سازی یکی از کلیدی ترین ابزارهای مهم و استراتژیک سازمان و یا شرکت نوپای شما محسوب می شود.
تایج نیمه اول امسال ممکن است باعث ایجاد اعتماد کاذب در برنامه های 1402 شود. تفکر محافظهکارانه مدیران، یک رکود اقتصادی در سال 1402 را پیشبینی میکند، زیرا افزایش قیمتها در نهایت به برچسبهای قفسه تبدیل میشود. خوشبختانه، همه هنوز هم می خورند و از یک غذای لوکس مقرون به صرفه قدردانی می کنند. من برای خاورمیانه و آسیا خوشبین، در مورد اروپا بی طرف و برای آمریکای لاتین (خارج از مکزیک) بدبین به نظر می رسم. اگر جنگ در اوکراین پایان یابد و قیمت نفت به سطح تاریخی نزدیکتر به 75 دلار در هر بشکه بازگردد، وضعیت صعودی وجود دارد.
هیچ سالی آسان نیست و 1402 می تواند درد عمیق ناشی از تورم را احساس کند. یک گزارش از 2 سال اخیر وضعیت ما، نشان می دهد محدودیت های چشمگیر ناشی از همه گیری کرونا به آرامی در حال کاهش است. زندگی ما برای همیشه تغییر کرده است، اما حداقل میتوانیم برای از سرگیری بحثهای مهم رو در رو در مورد توسعه کسبوکار سفر کنیم و تحقیقات میدانی را از سر بگیریم.