چگونه تمرکز توزیع کننده را بر اولویت های شرکت خود بدون بازدید منظم از کشور هدف حفظ می کنید؟ پاسخ آسانی وجود ندارد، اما راه حل این است که یک توزیع کننده را تشویق کنید که «عاشق برند» و شرکت شما شود. عاشق شدن(وفادار ماندن) بر اساس جذب یک فرد و لذت بردن از به اشتراک گذاشتن چیزی خاص با او است. همین احساسات می تواند در مورد یک برند نیز صدق کند. من به طور مرتب شاهد تلاش های فوق انسانی توسط توزیع کنندگان برای مارک های کوچک و متوسط فقط به دلیل “وفاداری به برند” هستم. در زیر ده نکته برای وفادار کردن و طرفداری توزیع کنندگان برای رسیدن به نتایج برتر ذکر شده است.
فهرست مطالب
اولین قدم این است که تیم توزیع کننده را متقاعد کنید که از مصرف کنندگان پرشور محصول شما و سفیران مشتاق برند شما باشند. نمونه هایی از محصولات جدید یا پرفروش ترین ها را به اشتراک بگذارید. یک هدیه کوچک با لوگوی شرکت خود بگنجانید. برای مارک های آب نبات و تنقلات، نمونه هایی را برای به اشتراک گذاشتن با توزیع کنندگان باشگاه ورزشی و کودکان ارائه دهید.
هرکسی مسابقه فروش را دوست دارد. خلاق باشید و روی مسابقهای کار کنید که به افراد برای تبلیغات خلاقانه، رویدادهای رسانههای اجتماعی و روشهای جدید برای افزایش فروش جایزه میدهد. بهترین مسابقات آنهایی هستند که تعداد برندگان را «به حداکثر میرسانند»! خوش بگذره !
به درخواست ها به سرعت پاسخ دهید. کانتینرهای حمل را رزرو داشته باشید تا برای حمل سفارش مشتریان مدت زمان را ذخیره کنید. تمام صورتحساب ها را به سرعت پرداخت کنید.
توزیع کنندگان خلاق، فروش افزایشی را از طریق رویدادهای بازاریابی محلی هدایت می کنند. تمایل به حمایت از ایده های آنها و سرمایه گذاری در برنامه های جدید را نشان دهید. رویدادهایی که با مؤسسه خیریه ویژه توزیع کنندگان (یا خرده فروشان) همگام می شوند، حسن نیت و قدردانی قابل توجهی را ایجاد می کنند.
یک گروه کوچک نخبه از توزیع کنندگان تشکیل دهید تا به شرکت شما در مورد توسعه بین المللی مشاوره دهند. جلسات میز گرد مبتنی بر وب را دو بار در سال با دسترسی به مدیریت ارشد شرکت خود برگزار کنید. تمامی اعضای شورای مشورتی توزیع کنندگان به هدف فروش خود دست خواهند یافت.
توزیع کنندگان با عملکرد بالا خود را با یک جایزه بشناسید. این می تواند توزیع کننده سال یا با فروش 1 میلیون دلاری یا برای 15 سال مشارکت باشد. برخی از شرکت ها جوایز کوچک تری را برای مدیر حساب های کلیدی سال در هر بازار و نماینده خرده فروشی سال حمایت می کنند. این رویداد را با اهدای لوح، برگزاری یک ناهار جوایز، گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن یک بیانیه مطبوعاتی از جشن، عمومی کنید.
همه ما دلمان برای سفر تنگ شده است! بسیاری از شرکت ها از سفرهای مدیران توزیع کننده که به سهمیه فروش سالانه خود می رسند حمایت مالی می کنند. منبع برندهای سایز متوسط با به اشتراک گذاشتن مزایای یک سال خوب با دعوت از افراد موفق (و همسران؟) به سفرهایی در مکان های تفریحی مانند هاوایی یا شهرهایی مانند بارسلونا یا رم، تمرکز بیشتری را به خود اضافه کرد. همه سخت کار می کنند تا واجد شرایط باشند و قول می دهند که «سال به سال» برگردند. چرا مسابقه ای با برندگانی که در سال 2023 سفر می کنند در نظر نمی گیریم؟
سبدها یا بسته های هدیه را برای کارمندان توزیع کننده ارسال کنید که شامل محصول شما و سایر اقلام تعطیلات مجاور می شود. ایده این است که رابطه برند خود را به خانه های شرکای خود گسترش دهید.
اکثر شرکت ها تیمی از کارشناسان متقابل کارکردی را در دفتر مرکزی خود دارند. این شامل افراد با تجربه از زنجیره تامین، تجارت الکترونیک، مدیریت برند و فناوری اطلاعات می شود. چرا تیم خود را برای جلسات وب «1 به 1» با همتایان خود در توزیعکنندگان در دسترس قرار ندهید. این امر باعث ایجاد ارتباط بین شرکت ها و تسهیل به اشتراک گذاری بهترین روش ها می شود.
مهربان باشید. مرتباً بگویید، از شما متشکرم. یادداشتهای دستنویس را برای افراد بفرستید تا یک صفحه نمایش خوب یا یک مشکل برطرف شده را تشخیص دهند. در حین کار لذت ببرید.
توزیع کنندگان ممکن است با بیست برند یا بیشتر کار کنند و هر کدام فریاد جلب توجه می زنند. توزیع کنندگان از همه برندهای خود حمایت می کنند، اما علم جادویی وجود ندارد که زمان را به طور مساوی تخصیص دهند. به طور طبیعی، همه ما زمان و تلاش بیشتری را برای برندها و افرادی که دوست داریم و احساس ارتباط شخصی با آنها می کنیم، صرف می کنیم. چه کاری می توانید انجام دهید تا توزیع کنندگان خود را “عاشق” کنید؟