الناز خاوری
19 مهر 1402

مدیریت 4 مارجین اصلی در قیمت گذاری صادراتی

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
Rate this post

قیمت گذاری صادراتی

کسب و کار ها با فشار بی سابقه ای مواجه است. مواد خام، حمل و نقل بین المللی، تحویل (سوخت) و نیروی کار به شدت افزایش یافته است. تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا با انتقال افزایش قیمت‌های توجیه‌شده هزینه، از حاشیه‌ها محافظت کنند. همه شرکای صنعت باید در یک فرآیند فعال و شفاف با یکدیگر همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که تجارت متقابل ما محافظت می شود. تولید کنندگان به دنبال کنترل قیمت گذاری صادراتی نیستند. هدف پر نگه داشتن قفسه ها و کمک به همه شرکت کنندگان در مدیریت چالش برانگیزترین دوره تاریخ اخیر است.

هدف از قیمت گذاری صادراتی

اگر این اقدام برند شما را در ردیف قیمت بالاتری نسبت به رقابت قرار دهد، مدل قیمت جدید بر فروش تأثیر خواهد گذاشت. به طور معمول، برندهای صادراتی در مقایسه با محصولات تولید شده داخلی در محدوده برتر تا فوق العاده برتر قرار می گیرند. برای مثال، برندی که از ایالات متحده ارسال می‌شود ممکن است در مقایسه با یک رقیب محلی، روزانه 30 درصد بیشتر خرده‌فروشی کند. در سناریوی افزایش قیمت گذاری صادراتی، اگر برندهای دیگر از افزایش قیمت عبور نکنند، یا یک توزیع‌کننده یا خرده‌فروش حاشیه‌های زیادی را در تغییر قیمت‌ها به دست آورد، این شکاف ممکن است تا 50 درصد یا بیشتر افزایش یابد.

#1- مارجین تولید کننده :

شرکت ها برای جبران هزینه های بالاتر و رسیدن به اهداف تجاری خود قیمت ها را افزایش می دهند. امید این است که مصرف کنندگان همچنان به خرید برند با قیمتی بالاتر و بدون کاهش حجم فروش ادامه دهند. آیا این رویا است یا واقعیت؟

#2- مارجین توزیع کننده :

توزیع کنندگان هزینه های خود را پرداخت می کنند و تفاوت بین قیمت پرداخت شده از تولید کننده و مبلغ جمع آوری شده از خرده فروش را در نظر می گیرند. با افزایش قیمت، توزیع کنندگان محصولات را با افزایش قیمت عرضه می کنند. در این سال، توزیع کنندگان نیز تورم شدیدی را تجربه کردند، به ویژه با افزایش هزینه سوخت. حاشیه سود توزیع کننده قبل از افزایش قیمت شما و در مقابل پس از آن چقدر است؟

#3- مارجین خرده فروش :

خرده فروشان به شدت از حاشیه سود دسته بندی خود محافظت می کنند و آنها را دنبال می کنند. اکثر خریداران فرصتی برای افزایش حاشیه و درآمد خود را از دست نمی دهند. اگر بخواهیم منصف باشیم، خرده فروشان همچنین با افزایش هزینه های حمل و نقل، نیروی کار و تجارت الکترونیک مواجه هستند که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال یک معیار کلیدی برای توزیع‌کنندگان،حاشیه خرده‌فروشی قبل و بعد از افزایش قیمت است.

#4- مارجین ارتقاء تجارت :

تخفیف های تبلیغاتی محرک های حیاتی افزایشی کسب و کار است. برخی از مشوق‌ها و «بک مارجین ها» در مواردی با درصد فروش رتبه‌بندی می‌شوند. سایر فعالیت ها به یک برچسب قیمت ثابت نیاز دارند. به عنوان مثال، یک برنامه گسترده زنجیره ای، 10000 دلار در هفته هزینه دارد. با افزایش قیمت، این ممکن است به درصد پایین‌تری از فروش تبدیل شود. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

ارز، عوارض، مالیات بر ارزش افزوده:

در این دوره از اختلال جهانی، اقلام خط دیگری در محاسبه قیمت شما وجود دارد که ممکن است نوساناتی داشته باشد، اغلب در جهت منفی. این موارد شامل نرخ تبدیل ارز، عوارض، و مالیات بر فروش است. همه ممکن است روی قیمت قفسه شما تأثیر بگذارند.

حریص شدن:

مدل قیمت صادراتی باید چهار نرخ حاشیه بالقوه را قبل از تعیین قیمت قفسه جدید در بر گیرد. یک ریسک زمانی ظاهر می‌شود که یکی از شرکت‌کنندگان در زنجیره ارزش، حاشیه بالاتری نسبت به معادله اصلی دریافت کند. همه دوست دارند فروش خود را افزایش دهند، اما در نهایت صورتحساب ها با نقدینگی پرداخت می شود، نه با درصد حاشیه.

طرح های اضطراری:

تورم در این مرحله خارج از کنترل به نظر می رسد. به نظر می رسد قیمت ها فقط افزایش می یابد. یک بحث ارزشمند برای انجام این است که “چه می شود اگر” هزینه ها عقب نشینی کند؟ آیا امکان بازگشت قیمت وجود دارد؟ توقعات معقول از همه طرف چیست؟

پایش آنلاین قیمت:

امروزه، قیمت‌های خارج از کشور را می‌توان فوراً از دفتری در خانه شما هم بررسی کرد. به نظر می رسد که این امر با نظارت بر وب سایت های تجارت الکترونیک برای خرده فروشان پیشرو امکان پذیر است. این تاکتیک دقیق‌تر و مؤثرتر از انتظار برای گزارش‌های قیمت ماهانه قدیمی است که توسط توزیع‌کننده عرضه می‌شود.

همین الان عمل کن:

مدیران در حال عبور از یک بحران هستند و خطرات آن بالاست. همه شرکت کنندگان در زنجیره ارزش، منافع خود را در مدیریت “4 مارجین” به شیوه ای متعادل حفظ می کنند. خوشبختانه، کالاهای مصرفی به عنوان یک صنعت ضروری باقی می ماند که بقا و شکوفا خواهد شد. برندگان اکنون برای به حداقل رساندن تأثیر و اختلال در هم ترازی مجدد قیمت خرده فروشی جهانی اقدام خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود راهنمای تخصصی واژگان صادرات

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
preloader