الناز خاوری
07 آبان 1402

7 استراتژی بازاریابی B2B برای رشد سریع شرکت

0 دیدگاه
آموزش رایگان
Rate this post

استراتژی بازاریابی B2B ابزاری برای موفقیت در کسب وکار امروزی است. رقابت هر روز در بیشتر شدن است بویژه دربازار B2B بازاریابی و فروش سازمانی به خودی خود بسیار سخت است.

بهترین استراتژی بازاریابی B2B

با تشدید این اوضاع رقابتی سخت تر نیز شده است. مطمئنا شما به عنوان یک بازاریاب و فروشنده سازمانی به خوبی با این چالش ها آشنا هستید و موافقید که این اوضاع در آینده تشدید خواهد شد. برای شما دردسرهای خاص خودش را دارد. با توجه به تجربه ای که در این مدت فعالیت کسب کردم، 10 استراتژی بازاریابی B2B پیشنهادی را برای فعالیت در حوزه B2B با شما در میان میزارم.

1. بازار دنج

برای موفقیت در کسب و کار سازمانی، شما نیاز دارید که ابتدا خود را ثبات ببخشید و برای این کار باید ابتدا بتوانید مشتریان ثابت ایجاد کنید. برای این منظور باید به تخصص گرایی روی بیاورید . با معرفی محصول یا خدمات خود به یک بازار تخصصی در آن بازار کوچک و دنج تبدیل به شماره یک شوید. این استراتژی باعث می شود که شما رشد سریعی را کسب نمایید و یک جریان درآمدی با ثبات برای خود ایجاد نمایید.

2. وب سایت

شما باید وب سایت تان را بهبود و تعالی ببخشید. همواره به یاد داشته باشید که بیش از 80 درصد افراد بعد از شنیدن نامتان، سری به گوگل میزنند و ابتدا به سراغ وب سایت شما می روند . شما هم مانند من، حتما موافقید که اولین تاثیر شما بر مشتری از همین وب سایت به وجود می آید.

3. تحقیق بازار

تا جایی که امکان دارد مشتریان بالقوه خود را بشناسید. بازار را به خوبی رصد کنید تا بتوانید به حداکثر بهره وری را از بازار هدف خود بدست آورید. شما به عنوان یک بازاریاب و فروشنده سازمانی موظف هستید که اطلاعات کاملی از مشتری خود گردآوری نمایید و هیچ گونه سهل انگاری در این زمینه پذیرفته نیست. درباره مشتریان بالقوه عمیق شوید و هر چقدر می توانید اطلاعات کسب نمایید.

4. اتوماسیون بازاریابی و CRM

یکی از نقاط ضعف اکثر شرکت های فعال در حوزه B2B  نداشتن یک سیستم بازاریابی قوی و جامع است که بتواند تمامی این اطلاعات را در خود ذخیره نماید. شما باید این کار را در اولویت خود قرار دهید. برای بستن یک قرارداد سازمانی که نزدیک به 3 ماه طول می کشد. شما باید بدانید در این مدت با چه کسانی صحبت و ارتباط داشته اید تا بتوانید مشتری را ردیابی و پیشنهاد مناسب را اعلام کنید.

5. داستان مشتریان

یکی از وظایف اصلی شما در سال جدید، باید با مشتریان تان جلسات بازخورد بزارید؛ داستان آن ها را بشنوید. این یک امر حیاتی برای بقای شما در این بازار رقابتی است. داستان مشتریان می تواند شما را به مشتریان جدید برساند. از طرفی باعث افزایش تعامل شما با مشتری می شود و در نتیجه خدمات بیشتر می توانید ارائه نمایید.

6. گسترش قیف فروش

همه ما می دانیم که یکی از ارکان موفقیت در فروش، پر کردن قیف فروش است. شما باید بتوانید که قیف فروش خود را به میزان کافی پر کنید. برای این کار باید از ابزارهای متفاوتی همچون سایت، شبکه های اجتماعی، محتوا، وبینار و خیلی از ابزارهای مشابه دیگر استفاده کرد. بنابراین هواستان به قیف فروش باشد و از شیوه های خلاقانه غافل نشوید.

7. تبلیغ کنید

یادتان باشد تبلیغات برای کسب وکار هزینه نیست، مثل بیمه است. شما نیاز دارید که دیده شوید تا پسندیده شوید. برای موفقیت برنامه های تبلیغاتی خودتان، همواره به خاطر داشته باشید که مشتریان شما خاص هستند. شما نیز به عنوان یک کسب وکار باید از شیوه های خاص استفاده کنید. حواستان باشد مخاطب شما سازمان ها هستند نه افراد و نباید درگیر شیوه تبلیغات B2C شوید، زیرا شکست شما را به همراه می آورد. شما باید یک استراتژی بازاریابی B2B مشخص داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود راهنمای تخصصی واژگان صادرات

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
preloader