الناز خاوری
16 آبان 1402

قدرت اطلاعات در تجارت الکترونیک

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
Rate this post

اطلاعات

مدیریت اطلاعات در هنگام فروش خدمات از طریق تجارت الکترونیک نقش مهمی ایفا می کند. اگر می‌خواهیم محصولمان رقابتی باشد و بر مضرات حضور آنلاین و تراکنش‌های آنلاین غلبه کند، وب‌سایت ما باید واضح، مختصر و مرتباً به‌روز شود.

هدف دستیابی به یک زنجیره ارزش موثر است و پردازش اطلاعات یک مرحله اساسی برای ارزش افزودن به محصول است. باید جریان دائم و به روز اطلاعات وجود داشته باشد و بالاترین امنیت برای کاربران تضمین شود. ساختار و مطالب با کیفیت باید ارائه شود و ناوبری کاربران باید آسان باشد تا تجربه مثبتی داشته باشند.

امکان های مختلفی برای تبادل اطلاعات از طریق شبکه وجود دارد که عبارتند از :

  • رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و …)
  • وب سایت ها
  • پست الکترونیک
  • تبادل الکترونیکی داده ها (EDI) برای تبادل اسناد تجاری در قالب الکترونیکی استاندارد بین شرکای تجاری.
  • زبان نشانه‌گذاری توسعه‌یافته (XML) یک زبان نشانه‌گذاری است که مجموعه‌ای از قوانین را برای رمزگذاری اسناد در قالبی تعریف می‌کند که هم برای انسان قابل خواندن و هم قابل خواندن توسط ماشین باشد.
  • پروتکل انتقال فایل FTP برای انتقال و دانلود فایل ها.

برای یک مدل تجارت الکترونیک موفق از نظر توزیع و تولید، زنجیره تامین باید بهبود یابد. ارتباطات سریع و ارزان و همچنین تعامل کامل بین شرکت ها و کاربران ضروری است. دسترسی مستقیم به اطلاعات در زنجیره تأمین الکترونیکی مهم است و بر جنبه‌هایی مانند:

  • کاهش هزینه های واسطه
  • عکس العمل بهتر به تقاضا
  • کاهش زمان تحویل
  • کاهش موجودی کالا
  • خدمات بهتر به مشتریان
  • کاهش رویه های اداری

تجزیه و تحلیل خوب و سازماندهی موثر زنجیره تامین منجر به بهینه سازی منابع، مزایا و منافع شرکت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود راهنمای تخصصی واژگان صادرات

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
preloader