فهرست مطالب
دستیابی به مخاطبان هدف خود از طریق کانال های مناسب و با ارسال پیام مناسب برای فروش بسیار مهم است. اگر از تلاشهای بازاریابی خود به نتایجی که میخواهید نمیرسید، زمان آن رسیده که برای بهبود استراتژی بازاریابی خود را اقدام کنید. این چیزی است که شما می توانید انجام دهید.
برای رفع تلاش های بازاریابی غیرمولد خود، ابتدا باید حوزه های مشکل را شناسایی کنید. از یک ابزار تحلیلی برای تعیین جنبه هایی از استراتژی خود استفاده کنید که کار نمی کنند. گوگل آنالیتیکس یک منبع عالی برای نشان دادن این است که کدام کانال های بازاریابی بیشترین ترافیک شما را به ارمغان می آورند و کدامیک وزن خود را تحمل نمی کنند. همچنین میتوانید نظرسنجیهایی را اجرا کنید تا ببینید مشتریان چگونه کسبوکار شما را پیدا میکنند. هنگامی که این اطلاعات را در اختیار دارید، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و برای بهبود استراتژی بازاریابی تدوین کنید.
برای تلاشهای بازاریابی پربار خود، میتوانید آن را بشویید و تکرار کنید. اما باید برنامه بازی خود را تغییر دهید تا تکنیک های بازاریابی ناکارآمد را اصلاح کنید. اگر در حال اجرای یک کمپین رسانه های اجتماعی هستید و یک سایت خاص ترافیک کمتری دارد، ممکن است بخواهید با یک استراتژی بازاریابی جایگزین آزمایش کنید. این می تواند به معنای تلاش بیشتر برای ایجاد حضور، ارسال پست های بیشتر یا افزایش تعامل باشد. تنظیمات خاص از کسب و کار به کسب و کار متفاوت است و سطح قابل توجهی از آزمایش لازم است. اگر نتایج یک تکنیک بازاریابی خاص، زمان شما را توجیه نمی کند، معمولاً بهتر است آن را کنار بگذارید و ادامه دهید.
اصل پارتو بر قاعده 20/80 تکیه دارد. در تجارت، این استراتژی بازاریابی به این معنی است که تقریباً 80 درصد از مشتریان 20 درصد از فروش را به ارمغان می آورند و 20 درصد باقی مانده 80 درصد فروش را به ارمغان می آورند. بنابراین، تمرکز بر سودآورترین 20 درصد باید حجم فروش شما را به حداکثر برساند. به جای صرف زمان فراوان برای جلب رضایت همه، سعی کنید روابط پایداری با مشتریان برتر خود ایجاد کنید.
شما ممکن است برای به روز نگه داشتن این مشتریان در مورد آخرین محصولات و خدمات خود، خبرنامه های دوره ای ارسال کنید. همچنین میتوانید به صورت دورهای ایمیل بزنید یا ایمیل مستقیم بفرستید تا از کسبوکارشان تشکر کنید. این بدان معنا نیست که شما باید 80 درصد دیگر را نادیده بگیرید. بر راضی نگه داشتن مشتریان تکراری تمرکز کنید. این یعنی بهبود استراتژی بازاریابی را در عمل انجام داده اید.
بسیاری از صاحبان کسب و کار در یک طرز تفکر منسوخ گیر می کنند، اما تکنیک های قدیمی که حداقل نتایج را نشان داده اند می توانند به بهبود استراتژی بازاریابی کلی شما آسیب بزنند. توصیه شماره یک موسسه بازاریابی آنلاین به بازاریابان، استفاده از فناوری های دیجیتال اخیر است. در جریان ماندن با تحقیق در مورد گزینههای مختلف میتواند شما را در معرض ایدههای جدید قرار دهد. برخی از منابع مفید برای بررسی عبارتند از HubSpot، Social Media Examiner و وبلاگ Seth Godin. اینها می توانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند و شما را در بازاریابی نوین حفظ کنند.
تلاش محکم و مستمری را برای تکنیک های خود به کار ببرید. تسلیم نشوید زیرا پاسخی فوری از سوی مشتریان نمی بینید. دیدن نتایج ملموس به زمان نیاز دارد، بنابراین به حرکت رو به جلو ادامه دهید. اگر میخواهید در یک سایت رسانههای اجتماعی حضور داشته باشید، یک برنامه پست ثابت داشته باشید، محتوای با کیفیت ارسال کنید و به طور منظم با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. اگر میخواهید فهرستی از مشترکین ایمیل بسازید، خبرنامههایی را در فواصل زمانی مشخص ارسال کنید تا خوانندگان شما را فراموش نکنند.
در حالی که اگر هر تکنیک بازاریابی که امتحان کرده اید بی عیب و نقص عمل کند عالی خواهد بود، معمولاً اینطور نیست. بخش بزرگی از موفقیت، آزمون و خطا است، بنابراین نمی توانید یک شبه منتظر معجزه باشید. برداشتن گامهای مناسب برای اصلاح ناکارآمدیها باید مانع از تکرار همان اشتباهات شود. با رساندن پیام خود به جمعیت شناختی مناسب از طریق کانال های بازاریابی مناسب، احتمالاً نتایج خوبی خواهید دید.